4/24/2012

Första akupunkturbehandlingen

Idag var det dags! Efter jobbet hade jag en 30-minuters tid på ett rehab-center i närheten där jag bor. Det var en medelålders kvinna som jag fick träffar. Alla träningsmaskiner och inredningen i stora lokalen var gamla, liksom musiken som spelades. Jag vet inte vad jag hade förväntat mig. Men oj vilken skillnad det är på statliga ställen och privata behandlingsställen där allt känns lyxigt. Hon var i alla fall jättetrevlig och jag fick berätta lite om mitt ärende. Sedan fick jag ta av mig jeansen, ligga ner på höger sida och så fäste hon fem nålar på mig. En vid fotleden, en på knät, två i sidan på korsryggen och en på handen mellan pekfingret och tummen. Nästan 50 minuter fick jag behandling, jag höll på att somna. Under tiden gick hon iväg och kom och kollade till mig då och då. Hon stängde inte dörren helt och det kändes inte så bra. Vem som helst kan ju se in, även fast man ligger med en handduk över sig. Och så hördes träningsmusiken in jättehögt, så det var lite svårt att slappna av i början. Det kändes lite när hon stack i nålarna, men sedan är det bara skönt. Så länge man inte rör på sig :) Har en ny tid bokad nästa vecka igen. Imorgon är det tid nr 2 hos kuratorn. Det ska väl gå bra :)