6/17/2012

Femte besöket på akuten - Synarela dag 4

När jag vakade igår låg jag i en pöl av blod. Blod i sängen. Blod över mina ben. Blod över mitt underliv och rumpa. Jag blev jätterädd och ringde till Gynkliniken på KS. Efter samtal med en sköterska ringde jag min moster som kom och hämtade mig. Under tiden tog jag en varm dusch och tvättade mig rent. Blod fortsatte att rinna ur mig. När vi kom till akuten fick jag träffa en gynekolog ganska så snabbt. Det gick inte så bra under undersökningen, jag hade för ont för att få en massa gynverktyg i mig. Tårarna sprutade och en underbar, jättesnäll, barnmorska höll min hand och klappade på mig. Det gick lite bättre att göra ultraljud och då såg det ut som det skulle vara. Läkarens teori var att blödningen som jag skulle förvänta mig att få efter 14 dagar kom mycket tidigare än väntat. Så nu ska jag bara blöda ut några dagar och sedan ska det gå bra. Än så länge är mina biverkningar lite instabilt humör och huvudvärk. Det är inte kul, jag har inte haft huvudvärk på flera år! Jag har tappat aptiten också. Så det är bara att tvinga i sig lite mat då och då.

I dagens DN finns en bilaga som heter Kvinnors hälsa, där finns det ett uppslag om endometrios. Hoppas att ni vill läsa den! I veckan har jag även skickat in alla blanketter för en ansökan som jag har fipplat lite med, med hjälp av min syster och några vänner. Jag är så förväntansfull! Jag fick även en mycket god nyhet på mailen idag. Men det väntar jag med att berätta. Ni får vara nyfikna i några månader :)
Nu ska jag vila, vila, vila.