4/04/2012

Sjukhusbesök

Då var det så dags igårkväll igen... Med frossa som bara den och smärta i buken åkte jag in till gynakuten efter konsultation med vårdguiden. Det kunde vara en infektion efter operatonen. Fyra timmar senare fick jag träffa en läkare som undersökte mig. Blodproverna såg bra ut, vilken lättnad! Det var ingen infektion. Däremot visade det sig att jag hade en blödning i en äggblåsa. Min kropp har inte ställt om riktigt, den tror fortfarande att jag ska ha mens. Jag började ju med behandlingen för tre veckor sedan, så det är ju inte så konstigt. Jag fick citodon och sedan åkte jag hem. Idag ömmar det, men jag känner mig lättad eftersom det inte var en infektion. Det känns ok. Värken kommer gå över om några dagar hoppas jag.

Jag håller på att klura hur jag kan sprida kännedomen om endometrios. Funderar på att börja på min arbetsplats. Vet inte riktigt i vilken ände och utan att det blir personligt. Jag känner mig inte riktigt bekväm i tanken att prata om sjukdomen utifrån mig själv med människor som jag inte känner. Familj och en del vänner vet ju lite vad det är nu, men om de sprider vidare kan man ju aldrig veta. Men vad jag själv gör för att bidra, det kan jag ha koll på!