6/02/2012

Vilohelg i småstaden

Igår åkte jag med familjen, minus bror, till mormor och morfar som bor några timmars bilfärd bort. Vi åt pizza till middag och sedan såg vi på den sista filmen i Milleniumtriologin som gick på tv. Bilresan var lite påfrestande, det är jobbigt att sitta ner så många timmar. Men man får ta flera små bensträckarraster :) Jag avslutade kvällen med två citodon och en tryptizol, däckade två timmar senare när de hade kickat igång ordentligt och sov till tio i morse då min syster väckte mig. Helt fantastiskt!

Idag har vi åkt till ett återbruk där jag bland annat har fyndat ett nytt diskställ, två par nya gardiner och lite annat smått och gått till lägenheten. Jag hann även med att posta ett kort till gynkliniken på KS i Solna. Det var ett kort som man kunde öppna och motivet var röda rosor. Jag blev så fantastiskt bra behandlad och omhändertagen av personalen där och tänkte att jag skulle visa min tacksamhet med ett litet tack-kort. Fantastiskt personal! Jag hoppas att de blir glada :)

Ett par-tre timmar tog alla dagsärenden. Det tog verkligen musten ur mig, totalt. Jag har fotfarande kryckan och känner mig inte så stabil utan den. Jag vill göra så mycket hela tiden. Det känns som att det kommer ta tid för mig att lära mig att varva ner när jag borde det. När vi kom hem hade mormor fixat lammstek, det var jättegott. Hon hade även letat fram fyra kastruller till mig och mitt nya hem. Perfekt! Efter lunchen somnade jag en liten stund och sedan dess har jag mest legat ner med stöd under benet och kikat i lite olika reseböcker. Jag ska åka utomlands i sommar och passade på att läsa lite om stället vi ska till. Det verkar trevligt :)

Imorgon bär det av hem igen. Jag hoppas att jag är helt återställd från min smärtdipp då och känner mig piggare så att jag orkar en hel arbetsdag på måndag. Men jag kan inte ljuga för mig själv heller. Måste jag vila så måste jag. Någon jag som sagt måste öva på. Det gäller att känna efter ordentligt :) Håll tummarna!