2/05/2013

Klarvaken och smärtsam natt

Igår åkte jag skidor med klassen. Jag hade jättekul. Det var lite läskigt i början, men sedan gick det bättre. Jag grillade korv till lunch, det var mysigt. När jag kom hem på eftermiddagen var jag helt slut. Jag vilade länge i soffan och sedan lagade jag middag. När det var dags att sova så gick det inte.

Precis som jag har beskrivit många gånger så kom det krypande. Smärtjävulen. Hela dagen var fysiskt utmattande och det blev lite för mycket. Jag tog smärtis. Det hjälpte inte. Jag försökte sova. Det gick inte. Vi fyra gav jag upp och gick upp. PÅ med TENS och en nedtryckt värmekudde i pyjamasbyxan. Jag bakade knäckebröd, städade lite, diskade och duschade varmt. Jag gjorde en smoothie och lade mig i soffan. Då var klockan halv åtta på morgonen och ögonlocket kändes tunga. Jag vilade tjugo minuter sedan bestämde jag mig för att ringa och avboka morgontiden jag hade hos psykologen, lägga mig i sängen igen, sova några timmar och sedan åka till skolan.

När jag vaknade var klockan tio. Jag åkte till skolan och var borta ett par timmar. Kort och skön skoldag. På fysen hade en grupp tema "samhällstjänst" och vi fick städa skolans utrymmen. Jag hittade en död fladdermus under ett bord. Så ni behöver inte leta efter Batman längre.

Nu håller jag på att koka mungbönor med citron och vitlök, min nya favorit!