2/01/2013

Lång väntan

Bentäthetsmätningen i onsdags gick snabbt, svaren kommer om 4-6 veckor...
Jag känner mig hängig. Har ont i halsen och ena örat, är lite varm om pannan. Men jag gick en promenad idag innan jag åt frukost, så jag har fått lite frisk luft i alla fall. Sedan åt jag havregrynsgröt med banan och kanel.

Läkaren som var med i onsdags sa att jag borde äta mer kalcium, mejeriprodukter och sådant. Så nu har jag köpt hem kesella och ska försöka göra en smoothie varje dag med det och bär, banan och sådant. Jag har slarvat så fruktansvärt mycket med kosten den här månaden. Jag vet att det inte är bra, men jag har verkligen inte haft någon lust att laga mat eller tänka på vad jag äter. Så jag mår väl som jag förtjänar antar jag. Nu har jag kommit fram till att jag ska göra en detoxkur med hjälp av ett örtpulver och några kapslar. Jag känner att det vore bra att rensa kroppen på slagg och sådant efter alla sprutor och mediciner.

Läkaren på endometriosteamet i Stockholm har skrivit ut p-piller till mig nu som jag ska ta utan uppehåll. Det bli min behandling. Det som inte funkade. Och det känns sådär. Om bentäthetsproverna är bra kan jag fortsätta med sprutorna. Nu behöver jag bara stå ut en månad. Piece of cake!

Ha en trevlig helg!