9/01/2013

Ångest

Hej vänner!
Jag har ingen vettig ursäkt till varför jag inte har skrivit här, det är lite olika orsaker. Mest dåligt internet och ångest alldeles för ofta. Det är skitjobbigt och jag har svårt att hantera det och acceptera den här perioden jag verkar vara i just nu. Jag vill bara att tiden ska gå och att detta ska vara över.

I veckan hade jag möte med min samtalskontakten, nästa vecka ska jag träffa en läkare och diskutera medicinering. Jag hoppas att det hjälper, för just nu känner jag mig mest bara sänkt och ointresserad av allt. Jag försöker fokusera på studierna, men det är så sjukt mycket att göra och jag vet inte vart jag ska börja!

Nästa vecka har jag fått en tid för undersökning och uppföljning på EndoCentrum i Stockholm. Men jag kan inte åka då, så jag ska ringa och höra ifall jag kan få en telefontid istället. Jag vill veta lite hur jag ska göra med sprutan, om jag ska ta ett uppehåll eller inte. Well, well.

Något som dock glädjer mig är att lägenhet utanför Gränna är ordnad. Och i den ska jag få bo med en fantastisk människa. Jag räknar dagarna!

Om ca 6 månader är det internationella endometriosmånaden! Vad ska du göra för att uppmärksamma det?