7/25/2015

Behandling

Det går jättebra med lille B! Nu ser man när han lyssnar och han kan följa med blicken om föremålet är nära. Han har lite magknip och svårt att få ut gaser så vi masserar hans mage några gånger om dagen och ger honom magdroppar, det funkar bättre. Äter ca var tredje timme gör han, förutom på kvällen då brukar han äta vid 19, somna mellan 20:30-22 och sedan vakna för mat vid 01 igen. Plutt!

Det är dags för mig att ringa gyn och diskutera fram en behandling. Jag vet inte om jag vill börja med sprutan igen, Zoladex. Känner mig lite frustrerad. Det finns en medicin framtagen just för endometrios, den lanserades bara för ett par år sedan. Visanne heter den och är en tablett, 1-2st om dagen beroende på effekt. En förpackning med 80 tabletter kostar nästan 1300:- och ingår inte i högkostnadsskyddet (!). Det är en ny medicin som funkar på många, och dåligt för andra precis som de andra preparaten. Ska jag chansa och ta dubbla p-piller, ta spruta med injektion eller satsa på en ny icke utvärderad och dyr medicin? Decisions decisions!