7/03/2015

Bra dag!

Jag har varken ammat eller pumpat på två dagar nu. Spänningen i brösten börjar släppa och jag mår stabilare. Idag har jag varit mer mig själv, äntligen! Det måste ha med amningshormoner att göra. Och kan jag må såhär mycket bättre tänker jag göra det!

Benjamin fick ersättning redan på BB eftersom jag var för smärtpåverkad för att orka amma. Han fick min råmjölk som jag pumpade i ca en vecka. Han mår bra och är nöjd. Jag mår bättre och är nöjd. Vi alla mår bättre ❤️

Igår tog jag bort förbandet för snittet. Det läker riktigt fint. Jag är förvånad över hur stort det är. Nu fattas bara lite inköp av höga mormorstrosor så jag slipper en sömkant precis vid såret.

Just nu i skrivande stund väntar vi på att Benjamin ska vakna så vi kan bada honom. Han har sovit i snart tre timmar så fredagsbadet har blivit förskjutet. Första gången han badade var på BB för en vecka sedan, då skrek han bara. Hoppas han gillar det bättre idag!