11/12/2015

Fjärde dagen

Dag fyra med Visanne, i tisdags, började det hända lite grejer. På eftermiddagen började jag få lite molande värk som utvecklades lite mer framåt kvällen. I samband med det kom en blödning som fortfarande sitter i. Läkaren nämnde att det är vanligt med en blödning runt dag 21, förmodligen kom den tidigare för mig. Jag var inte alls beredd på det och hade knappt bindor så det räckte. 

Jag har tagit två Alvedon och en Ipren regelbundet och det gör att jag precis kan bita ihop och mäkta med. Nätterna är värst. Jag är så jävla trött nu så huvudet dunkar som ett stort blåmärke. Jag behöver ta något starkare, i alla fall till natten, men jag vill inte göra det när jag har hand om Benjamin. Denna vecka har jag dessutom varit ensam hemma ons-fre då M är bortrest. Jag vill hålla mig så skärpt som möjligt när jag är ensam med Benjamin. Dessutom verkar det som om han har en tand på gång och är jätteledsen ibland. Jag behöver mer energi än vanligt just nu. Imorgon kommer M hem, det ska bli så skönt att ha honom hemma igen.

Nästa dos Visanne är redan finansierad. Mina fina morföräldrar sålde en stol och har skänkt summan till min medicin. Hur grymt är inte det! ❤️ Jag hoppas dock att läkaren går med på att skriva en rekommendation och att den går igenom så att resterande uttag blir billigare. Undrar egentligen hur många sådana brev som blir beviljade.