5/30/2012

Äntligen hemma!


Tredje dagen på sjukhuset. Jag öppnar fönstret och känner
på luften. Vilken underbar känsla! Det känna nästan som att
dra handen genom vattnet. Det gjorde mig glad :)


Eftersom jag inte fick i mig så mycket
mat de första dagarna så fick jag en sådan här liten burk vid ett besök. Jag behövde aldrig ta den, till slut fick jag behålla lite mat :)

Den här bilden är från DN och
mannen svarar på "I mitt huvud just nu":
80% skoj och 20% planera morgon-
dagens skoj. Jag gillar inställningen,
det ska jag införa lite mer i mitt vardagstänk!
Skönt med högt stöd och gott om utrymme mellan benen! Alltid redo med kräkpåsen.

Idag fick jag alltså åka hem från KS. Min vistelse denna gång varade endast två nätter och tre dagar, vilket är mycket skönt. Nu är jag sjukskriven tio dagar, men jag får se om jag behöver det. Jag blir mest väldigt trött och illamående av den smärtkuren jag ska proppa i mig nu. Frågan är snarare hur seriöst man kan sköta sitt jobb? Jag är jätteglad med bemötandet och omhändertagandet på KS. Vilka fantastiska kvinnor det arbetar där! De har kommit med mat, torkat mina tårar, samtalat med mig i enrum och peppat mig en hel del. Precis sådant som man behöver när man har en sjukdom som denna. Någon som visar förståelse och inte dömer en. Någon som kommer tillbaka med ett leende fast du precis har kräkts.
STORT TACK KS GYNAVDELNING!