5/31/2012

Kryckor

Idag vaknade jag sent, tack och lov sov jag hela natten och morgonen utan besvär. Eftersom smärtan och svullnaden inte är borta helt har jag fått en krycka jag kan skutta runt med när jag behöver gå ut. Det är ett helt underbart stöd! Pressen på mitt vänstra ben blir mindre och det trycker mindre på smärtan.

Efter ett ärende gick jag till apoteket och hämtade ut lite mer medicin. Brufen, citodon, oxynorm och tryptizol. Så fort jag klarar mig på bara brufen och citodon tänkte jag att jag skulle vara tillbaka på jobbet. Men så länge jag tar oxynorm, som är ett starkt morfin, går jag ingenstans. Jag fattar ingenting när jag är påverkad av det och det skulle vara ett mirakel om jag klarade av att sköta mitt jobb när jag går på det. Min önskan är att jag kan vara tillbaka på jobbet på måndag, det är ju trots allt en kort vecka med röd dag på onsdag. Jag ska gör mitt bästa för att jag ska få som jag vill :)

För att få maximalt med vila är planen att åka med till mormor och morfar över helgen, de bor i Tidaholm utanför Skövde. Frisk lantluft och mormors mat är väldigt lockande. Mycket vila blir det där! Det är så vi för göra med denna sjukdom, kombinera mycket vila med lagom motion. Motionen är ytterst viktigt för att få bra med endorfiner. Snart är jag igång igen!

Hade även ett givande samtal med ordförande i Endometriosföreningen idag :)