6/03/2012

Fokusrapport om Endometrios från 2007

Jag rekommenderar alla som känner mig att läsa och beställa denna. "Glöm" den på olika ställen. Upp till 9 exemplar kan man beställa gratis. Maila eller ring, uppgifter och hela rapporten finns på länken här nedan.

Jag tror väldigt få förstår hur jävligt det kan vara. Mitt humör är oftast glatt och positivt, jag ser framåt och har en stark vilja. Bakom detta finns mycket av den smärta, fysiska och psykiska, och oron som beskrivs i rapporten. Det är inget man visar, det är inget man vill prata om, det är ingen man vill belasta anhöriga, vänner och bekanta med. Läs detta. Det skulle underlätta mig och andra kvinnor enormt, som anhörig, vän, bekant och patient, om Du i min omgivning gjorde det. Skriv ut en och sitt och läs den med någon annan eller själv.

Fokusrapport