6/10/2012

Vakna under natten

Det hände flera gånger i natt. Smärta överallt. Vimsig och trött som jag var hade jag glömt att ta min kvällssmärtis innan jag somnade. Vågar inte ta dem på fastande mage mitt i natten, jag har så lätt att kräkas. Arg på mig själv att jag kunde glömma, jag vet ju hur det blir.

Gick upp, åt lite youghurt med blåbär och katrinplommon. Tog två citodon och en brufen. Nu har de börjat verka men har inte tagit bort hela smärtan, bara toppen av den. Ringde Gynkliniken på KS Huddinge. En sur sköterska svarade och sa att man måste ha remiss för att få en tid. Jag svarade övertrevligt tillbaka att jag är inskriven hos dem och vill ha en tid. Men man kan bara boka tid på vardagar sa hon. Jag kan inte fatta att sjukvården tar helg. Som om man är begränsad till att bara få bli sjuk under vardagar. Helt f*****g amazing! Så jag ska ringa imorgon och hoppas att de har en tid i veckan. Jag står inte ut längre. Konstiga klumpar av färskt blod kommer ut hela tiden och smärta runt hela buken, ryggen och ner i benen var inte det jag förväntade mig två månader efter operation. Nu har jag precis fått reda på att endohärdar älskar operationsärr och gärna frodas där. Kul. Tack för icke informationen KS.

Men nu när smäritsarna har börjat verka ska jag ta mig till en elektronikbutik med min kusin. Det blir att titta på en ny dator som jag behöver till hösten, nu när jag ska börja plugga. Jag vill ha en Mac men kommer aldrig ha råd med det. Eller jag har råd, men jag måste tänka mer ekonomiskt nu eftersom min inkomst blir väsentligt mycket lägre. Mac blir det i framtiden, just nu passar det helt enkelt inte. Fast jag har lovat min mamma idag att inte göra några snabba köp när jag är "hög". Så det känns tryggare att ha med någon. Vi får se, kanske har jag en ny dator idag eller inte :)