7/19/2012

Dubbla promenader och rastlöshet

Igår när jag vaknade sjöng himlen glatt och lyste upp lite då och då. Det spöregnade, åskade och blixtrade. Av någon anledning har den sorters väder alltid fascinerat mig. Himla mysigt! Vad är det som händer där uppe egentligen? Hur kommer det att himlen kan ge ifrån sig ett sådant buller? Så för att få lite roligt den dagen drog jag fram mitt gamla regnställ och mina nya gummistövlar. Med svarta regnbyxor och röd regnjacka var jag redo! Nu skulle det promeneras. Regnet vräkte ner, och i de många asfaltshålen som jag försöker undvika när jag kör bil hade det bildats små sjöar av vatten. Stora droppar plumsade ner. Himlen skakade till och en blixt långt bort gjorde sig sedd av ett litet lyster. Jag drog på mig ett leende och drog luvan över håret. Jag hann knappt promenera tio meter innan det plötsligt slutade att regna. Va! Jag som hade laddat hela morgonen för en spöregnspromenad. Istället blev det lite dugg följt av strålande sol och fuktig luft. My God alltså, vad varmt det var med regnställ! Galet. Senare på dagen uppenbarade sig en fantastiskt klar regnbåge, otroligt vacker! Men jag fick mig en promenad i alla fall och det gjorde gott. Det fick jag förresten idag också, en hel timme traskade jag runt i området i bara shorts och linne. Skönt! Och himla glad är jag att jag har kunnat promenera. Inte bara en gång, utan två dagar i rad. Vem vet, jag kanske kostar på mig en kvällspromenad också om smärtan inte kommer i vägen. Watch out!

Jag har nog aldrig varit så rastlös någonsin som jag känner mig idag. Det bara kryper överallt! Jag måste verkligen börja komma igång med promenader så ofta kroppen tillåter. Det är obeskrivligt tråkigt att bara vila hela dagarna!

Idag ringde även en läkare från avdelningen där jag låg sist, you know det lite galnare stället ;) Trevlig människa. Jag beklagade mig lite över mina bekymmer och hur jag mådde. Han lyssnade duktigt på och  uppmuntrade mig lite, skrev ut lite nya recept. Jag har nämligen fått den trevliga biverkningen "lös mage" av Prilect-tabletten. Helt nytt för mig då jag har tillbringar stor del av mina dagar med en förstoppad mage. Jag är helt enkelt inte van vid att mage och tarm sköter sig. Vi bokade in en återbesöktstid om ca tre veckor. Och den dagen borde bli en av de sista gångerna jag sätter min fot på Huddinge sjukhus innan jag flyttar till Gränna.