7/12/2012

En vecka på KS

Nu har jag varit här en vecka, nästan på minuten till och med. Jag mår lite bättre, är lugnare och har ett lite gladare humör. Imorgon efter frukost kommer pappa och hämtar mig. Jag vet inte vad jag ska göra i helgen, vila lite kanske. Imorgon kväll ska jag i alla fall på bio med familjen. Vi ska se nya Ice age-filmen. Hoppas att den är bra!

Efter frukosten idag tig jag en liten promenad. Bakom sjukhuset finns det en liten park och ett promenadspår i skogsbrynet. Det är fint där, massor med blåbär finns det! För någon dag sedan tog jag en ros från trädgården. Den ligger vid mitt sängbord och jag luktar på den så fort jag vaknar. Den doftar så gott!

Idag har jag haft samtal med kuratorn från endometrios mottagningen också. Det var bra. Det känns som om en del saker är mer under kontroll nu. Nu sitter jag ute i solen vid lilla entrén till sjukhuset. Det är skönt. Det känns lättare att andas och jag känner mindre oro. Inatt är det sista natten innan permissionen. På ett sätt känns det faktiskt skönt, det är en helt annan värld här inne som är svår att förstå och ännu svårare att förklara. Nu ska jag nog gå in och vila lite innan middagen.