7/13/2012

Inatt sover jag äntligen i min säng

Hej på er!  Nu är jag hemma. Inte förrän måndag morgon ska jag infinna mig på sjukhuset. Två hela dagar får jag vara hemma! Igår kväll fick jag en insomningstablett som heter Imovane. Vi patienter satt och drack te och snackade lite skit. En annan patient kom på att vi kunde suga fast medicinkopparna på huden. Haha, det var lite roligt faktiskt!

När jag vaknade i morse hade jag somnat med kläderna på och alla smycken på. Lite galet! Jag hann inte mer än till sängen innan jag däckade. Nattsyrran sa att den skulle verka inom 30-40 minuter men redan efter knappt tio höll jag på att kollapsa i sällskapsrummet där vi drack te. Haha! Jag fick hjälp till sängen och sedan minns jag inget mer. Jag sov nio timmar. Veckans rekord!
Idag hade jag läkarsamtal strax efter tio och efter det åkte jag hem med pappa som hade kommit för att hämta mig. Väl hemma somnade jag igen, i nästan tre timmar! Sedan kom min syster hit och vi åt middag.

Pappa hade satt blommor i rummet när jag kom hem. Mysigt <3
Nu på kvällen har vi varit på bio, alla utom mamma. Vi såg Ice Age 4. Den var ganska rolig faktiskt :) Även fast jag mest har varit hemma idag så känns det lite förvirrande. Åka bil, gå runt hemma, äta annan mat, nya tider, andra rutiner. Herregud vad mycket folk det var där vi gick på bio. Jag kände mig lite stressad. Men det är ändå utanför den låsta korridoren som jag vill leva mitt liv! Jag ska våga mig på en långpromenad imorgon tror jag.


Eftersom jag är på permis får jag inte klippa av mitt ID-band.
Jag känner mig lite som en fånge fast jag inte är inlåst just nu.
Fick ett så bra mail idag. Det mesta, nog allt tror jag, i Gränna kommer att ordna sig. Med remisser, vårdkontakt, sjukgymnast och lite hemhjälp. Det känns mycket tacksamt. Jag hoppas att allt går att ordna så jag kan ha det bra där :) Nu ligger jag i min säng, min egna sköna säng och min kudde. Jag ska försöka sova.  Går inte det så ligger det en Imovane och en vattenflaska vid sängen. En Tryptizol ligger redan i magen. God natt på er ❤