7/09/2012

Misshandlande sjuksköterska och tafsande patient

Natten var kaotisk. Idag har jag varit helt slut av allt som hänt. Jag vaknade av att det var en patient som sprang utanför dörren och skrek. Hon hade panik och ville ut. Jag gick upp ur sängen och ut i korridoren. Vid stora låsta dörren ut till omvärlden stod patienten omringad av personal. Hon var helt skraj. Sköterskan kom fram mot mig, hon var sur och bad mig att gå in på rummet. Jag gick till sängen. Efter någon timmer var det tyst. Jag smög ut igen och blev lite skrämd av en säng bakom dörren. Det brukar inte vara något där. I sängen låg samma patient som förut var så ledsen. Jag kikade ut i korridoren och såg personalen stå där och diskutera. De var upprörda över något. Jag gick tillbaka till sängen och somnade om efter en lång stund. Efter bara några timmar blev jag väckt av morgonpersonalen. Jag åt frukost sedan vilade jag och efter det hade jag mitt läkarmöte. Under dagen har jag fått reda på att tjejen inatt var så uppjagad för att sjuksköterskan hade sparkat ner henne!! Hon hade försökt få sköterskans uppmärksamhet men blivit ignorerad gång på gång. Så patienten hade upplevt att det berodde på hennes hudfärg, så hon sa "Jävla tjockis" till sköterskan som då hade sparkat ner henne. Patienten fick såklart panik och ville härifrån. Sinnessjukt!! Samma nattpersonal jobbar inatt. Jag hoppas verkligen att sköterskan är avstängd. En annan patient hade i alla fall anmält det till polisen idag.

Senare på dagen åt jag lunch och läste lite i en tidning, Vetenskapens värld. Vid fyra kom min bror och hälsade på, han stannade ett par timmar och sedan åt jag middag. Sedan hände det sjukaste ever! Jag satt i soffan i tv-rummet och läste i tidningen. En manlig patient satte sig bredvid mig och kollade på tv. Under dagen har han tittar lite på mig och dragit sitt pekfinger på mig då och då, jag har bara ignorerar det och gått därifrån. Helt plötsligt drar han sin hand på mitt lår uppåt. Jag sparkade bort hans hand och gick därifrån. Herregud. Sen fick jag världens panik. Grät och bad att jourläkaren skulle komma. Jag hotade med polisanmälan om de inte flyttade på honom. Sköterskan som jag anmälde det hos frågade varför jag inte bara flyttade på mig. Jag skrek till henne att det är väl ingen jävla ursäkt för hans beteende, man ska inte röra någon annan på det där viset. Fan, dumma sköterska! Henne gillar jag inte. Hur kan man säga så? Nu har jourläkaren fixat det om jag har fått te och skorpor av en gullig medpatient ❤ Vilken dag!! Om en timme kommer samma nattpersonal som igår, jag hoppas att ryktet om hämndplan från en del patienters sida bara är ett rykte. Annars lär det bli världens liv här. Efter allt så mår jag ändå bra. Jag är bara lite trött nu :) Fortsättning följer!