7/27/2012

Ro på landet

I veckan har min bror och jag varit hos mormor och morfar igen. Det var nästan 30 grader alla dagar. Men det blåste skönt. Vi har mest vilat, plockat bär i trädgården, ätit och läst. Igår åkte vi på en liten utflykt till Hjo och åt glass, på hemvägen köpte vi rökt lax, räkröra och rökt regnbågsforell. Smaskens, jag älskar rökt fisk! Innan utflykten duschade vi oss i trädgården med slangen. Vattnet var iskallt. Men det var himla skönt och svalkande! Och har man haft i schampoo måste man ju ha ut det också. Jag har fortfarande inte tagit några starka smärtisar. Peppar, peppar! Däremot har jag varit väldigt trött och seg. Jag har somnat mellan elva och ett på natten. Vaknat vid halv fem/fem och legat vaken till runt sex/halv sju och sedan somnat igen. Gått upp mellan nio och halv elva och vissa dagar sovit middag. Där emellan har jag legat i soffan och tittat i någon bok. En dag tog vi en längre promenad och en annan dag gjorde vi utflykten. Det tog musten ur mig. Jag är lite oroad över en annan sak också, förutom min trötthet. Mina smärtor i nedre buken har alltid varit koncentrerade mer åt vänster. Här om dagen fick jag lättare smärtor till höger... Inte så ont att jag behövde morfintabletten, men så att jag märkte det. Snart har jag väl ändå tid för uppföljning, ska kolla upp det då.
Idag har jag fyllt i adressändring och ansökt om CSN. Bidrag och lån blir det. Jag kan inte fatta att jag flyttar om tre veckor! :))

Bär med mjölk. Syrligt!

Jordgubbar med vaniljglass. Så gott och
somrigt. Något av det godaste som finns!

Rökt regnbågsforell med räkröra på knäckemacka.
Snacka om århundradets kalas i min mun!

Kallt, kallt, kallt. Men skönt och uppfriskande!

Att gå barfota i gräset, mys! På min tatuering står det:
There can be no rainbow without a cloud and a storm

Trädgårdsgubbar!

Vi hittade världens minsta lilla groda i gräset :)