8/04/2012

En liten veckouppdatering!

Först! Jag fattar inte varför en del inlägg har olika typsnitt och storlekar. Det spökar! Not me.

Min damer och herrar, jag har gjort det igen! Jag har "lagat mat". Igår stekte jag fiskpinnar och skar grönsaker. Det var annat vad jag fick hos en vän här om dagen, varmrökt lax med potatis och jordgubbar med grädde. Mums alltså! Men det är ett stort steg för mig. Jag är ju faktiskt utbildad kock i grunden och har alltid lagat en massa mat och riktig mat. Jag har till och med en mycket populär receptblogg! Fast den har jag inte lagt upp något i på flera månader... Så att jag sakta men säkert nu börjat tänka att jag måste äta och ta mig tid att faktiskt göra något, även fast det är att stekta köttbullar eller fiskpinnar, det är en bra bit på vägen. Snart är jag igång med mina grytor, husmanskost och helstekta lammben igen!

På vägen hem från Gränna i onsdags kom jag på ett nytt gott mellanmål. Banan med jordnötter på. Himla gott faktiskt! Haha :) Prova!


Jag tycker att Delicatos reklamer är så himla roliga. Den här fanns i DN här om dagen. Om ni har tid så ska ni lyssna på Emil Jensens "Stressa inte, oroa dig inte". Hilarious alltså!





Detta är så himla gott att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag bara älskar mandel med choklad. Kul att det kallas för "naturgodis". Okej det har väl inget gelatin och lika många E-ämnen. Men allt socker i chokladen... Men men, I love it!


Igår var jag hos min bästaste vän. Vi åt en mumsig sallad med scampi och drack detta alkoholfria rödvid. Helt ok, lite sött för min smak men det var gott. Jätteskönt att kunna dricka vin utan att bli trött, full eller må dåligt. Rekommenderas!

Idag blir det någon slags middag-mys-umgås-trevlighetskväll eller nått med syster och ett par andra kanske. Vet inte vad vi ska göra. Men hör och häpna! Några tjejkompisar ska ut på stan ikväll så om jag har ork så tänker jag ta mig in till stan hihi :)

Märker ni? Jag mår så mycket bättre! Abstinensen och smärtan är under kontroll. Puss och kram på er <3