8/09/2012

Endorfinrus och energi!

Hörrni! Behandlingen var helt fantastisk! Det känns bokstavligen som om massageterapeuten förde ut en ond ande ur mig. Jag trodde att jag skulle vara trött och slö efteråt. Men tvärtom, jag har inte varit så pigg och glad på flera månader som jag var när jag gick ut därifrån. Utan att överdriva. Jag har inte ont någonstans! Jag kände mig helt utpumpad på allt ont. Mitt hår är helt ojligt och jag luktar ris. Till och med under armarna. Men jag kan knappt beskriva hur bra jag mår. Jag gick snabbt, skuttade lite, pratade hur mycket som helst. Nu är jag fortfarande pigg. Det känns som om jag skulle kunna springa jorden runt! Så bor ni i Stockholm, eller om ni har vägarna förbi, så rekommenderar jag en Abhyangam-behandling på Vedanam på söder. Hälsa från mig! ;)

Efter behandlingen så gick jag till en hälsokostbutik i närheten och inhandlade ricinolja, mungbönor och kokosfett. Rincinolja blev jag rekommenderad att ta ca 1 tsk om dagen, det är tydligen bra för rensning av tarmen och sånt. Mungbönor och andra bönor kan man tydligen göra groddar med förklarade massageterapeuten. Man låter dem ligga i blöt en dag och sedan låter man dem ligga i en bomullstrasa och doppar i vatten då och då. Tillslut växer det groddar, funkar med kikärtor också! Mungbönor har jag ätit förut och det gillar jag, hoppas att groddarna är lika goda. Kokosfettet ska jag ha att steka mat i, jag har redan en sådan burk, men jag tänkte att två burkar inte kan skada :) Dessutom älskar mitt hår det. Kokosfett är bra för allt! Efter det gick jag till Åhlens och köpte en receptbok för soppor. Jag ska börja göra soppor tänkte jag! Jag ska även lägga om min kost till mer vegetarisk och så småningom helt vegetariskt hade jag tänkt, så jag ska beställa en sådan receptbok från nätet. Mindre kött är bra för mig och min mage, det har jag provat förut. Fast jag vet nog inte om jag ska sluta med fet fisk, jag behöver de fetterna. Men jag har aldrig riktigt kollat upp recept och sådan, så jag tänker mig att det blir lättare om man har en speciell receptbok. Åååh jag ser verkligen fram emot flytten jättemycket! Det ska bli så oerhört nyttigt för mig och allt kommer att gå bra. Jag längtar och det pirrar över allt. Det känns som om att jag har haft en vändpunkt idag. Jag är glad på ett helt annat sätt. Det känns lättare i kroppen och jag ser positivt på den närmaste tiden. Jag kommer alltid att vara sjuk, och så är det bara. Därför är jag så glad att jag har en del planer och att jag tänker på en del saker som gör mig glad och som jag vill göra. Jag börjar med kosten och motionen. För jag vet att det är viktigt. Och äntligen känner jag att det ska bli lite kul att planera och fixa med mat. Shit, det var så längesedan jag kände så. Jag tror nog att min stora passion smyger sig tillbaka nu... Sakta men säkert. Happy happy happy happy happy happy happy!