8/09/2012

Sjukhusskolk och massage

Sitter på tunnelbanan och lyssnar på Lalehs tolkning av "Ängeln i rummet" på repeat. Somnade skaplig tid igår, innan ett i alla fall. Idag har jag skolkat från mitt återbesök på psykkliniken på KS Huddinge, där jag var inlagd. Skulle vart där elva. Jag har ingen lust att gå tillbaka till det hemska stället. Men jag vet att jag måste... Fick en ny tid torsdag nästa vecka. Så idag gick jag upp vid halv tolv. Det är verkligen varannan dag-energi. Igår var jag piggare och var i stan, kom hem vid åtta på kvällen. Och idag är jag helt slut. Ni vet känslan när man börjar bli sjuk och varenda muskel i armar och ben fortfarande sover när du vaknar på morgonen? Man upptäcker att man har muskler i ögonlocken, för de har slutat fungera helt plötsligt. Du vet att du borde gå upp men du vill inte. Kroppen vägrar. Så känns det. Förutom att den där influensan eller förkylningen aldrig bryter ut hos mig. Det är oerhört irriterande och tråkigt att vara så trött alldeles för ofta. Flera gånger i veckan.


Snart är jag framme vid min destination. När jag fyllde år fick jag en timmes ayurvediskt massage i present av mina syskon. Presentkortet går ut i oktober och jag flyttar nästa vecka så det blev idag. Det ska bli himla skönt! Avslappnande. En heeeeeel timme :) Och jag har mina nya fina, finaste skor på mig!