8/20/2012

Extrajobb och en massa, massa information

Jaha då har jag kommit hem igen då. Genomblöt eftersom molnen bestämde sig för att släppa loss just när jag skulle cykla hem. Men det gör inget, det var faktiskt lite härligt. Och dessutom när jag var på väg hem, det hade ju vart värre om jag kom dyngsur till skolan eller jobbet. Jag blev visad runt i butiken och runt allt krimskrams och alla kläder. Jag är lite småkär i en helt nyinkommen höstkollektion från Creme. I like! Vi pratade lite tider och lön. Jag är nöjd, jag fick sätta en summa som jag även motiverade bra tycker jag. Med tanke på min långa erfarenhet inom service. Tidigare skrev jag ju att jag skulle börja på lördag, men det blir nog tidigare. Några timmar på eftermiddagen, kvällen denna vecka för att komma in i det. Hon som äger butiken har ju jobbar varje dag i två månader, så hon är ju ganska trött kan man säga...

Men nog om det. Nu ska vi prata skola! Natten till idag var hittills den bästa, jag sov helt okej och vaknade bara ett par enstaka gånger. När väckarklockan ringde var jag så trött! Jag tror jag håller på att få en förkylning. Näsan rinner och jag känner mig slut i kroppen. Nyser mycket också. I och för sig så har jag ju en kronisk inflammation i och med sjukdomen, men nu tror jag att det är förkylning på gång. Hope not! Jag låg kvar en stund i sängen och sedan gick jag upp och satte på kaffe, tvättade mig, åt frukost, klädde på mig och hoppade på cykeln till hamnen. Båten skulle gå 9:30 och jag var där i god tid. Jag tror det tog ungefär tio minuter dit, helt perfekt ju! Väl på båten satte jag mig vid tre tjejer som jag kände igen från antagningsdagen. Vi småpratade lite och när vi var framme åkte jag med en av dem till skolan. Jag låste fast cykeln i hamnen. Det är lite mer än 3 km till skolan, så det kommer vara skönt att man kan åka med i bilen med någon då och då. Som idag, när det mest har regnat.

Vi fick frukost och sedan hade vi första informationspasset. Sedan lunch och sedan mer information. Det är bra upplägg, tydliga kursbeskrivningar, ett bra schema och trevliga lärare. En eftermiddag i veckan har vi fys och då och då en aktivitetsdag. Det finns ett gym för 100:-/termin (JA!) och en träningsanläggning som är kostnadsfri för elever på skola. Så, ja helt underbart ju! Jag har läst på deras hemsida att det finns yoga- och pilatespass. Det är ju precis det jag hade tänkt att jag ska testa på nu i kombination med att jag lägger om kosten! Herregud, allt bara flyter på helt plötsligt. Det känns så knäppt efter alla motgångar. Plötsligt ploppar det upp saker som är till min fördel. Det är svårt att sluta le!

När vi var klara på skolan åkte vi till hamnen och sedan cyklade jag hem. Jag ringde butiken, åt lite pastarester från igår då hjärtat var här hela dagen och cyklade iväg. Först bytte jag om och bytte tröja, till något lite mer piffigt. Tänkte att jag skulle passa med inredningen i butiken haha :) Jag plattade även håret och fixade det lite. Jag gjorde det ingår också, men eftersom det har regnat och är så fuktigt i luften stod det åt alla håll som en lejonman. Fluff fluff!

Imorgon blir det ingen cykeltur på ön, utan vi ska åka remmalagen (häst och vagn). Kul! Matsäck och regnkläder med. På onsdag är det läger med övernattning till torsdag och sedan fri dag på fredag. Jag tror att jag ska göra tonfisksallad med bönor att ha med imorgon. Jag ska försöka ta lite mer bilder imorgon så jag kan visa er en massa fint!