8/15/2012

Fotkontroll och tankar inför intervju

Jag somnade runt tre i natt och gick upp nio i morse. Jag var så varm och svettades och det bara kröp i hela kroppen. Jag tog en ipren vid halv ett, den hjälpte lite mot nervsmärtan i benet. Ja, endometrios innebär (kan innebära) en del nervsmärtor. Blä och usch och aj! Det är inget Synarela hjälper mot. Tyvärr.

Det blir remiss för vidareutredning av foten hos en ortoped. Suck. Men tack och lov att de tog det seriöst och inte bara släpper problemet! Är det broskbildning till orsak av Synarela? Så fort? I hope not! För då måste jag förmodligen sluta med den. Den som funkar så bra. Men jag ska inte ta ut något i förskott, det kan ju vara något helt annat som inte har med något att göra :) Efter vårdcentralen gick jag till bagaren i centrum och köpte nygräddade frallor, fortfarande varma. Sen stekte jag ägg och gjorde en äggmacka. Mums!


Sitter på tunnelbanan nu. Har praktikintervjun klockan två. Det kommer att gå bra. Är inte ett dugg nervös utan ganska lugn faktiskt. Det finns ju inget att vara nervös för. Jag ska bara vara mig själv! Fast jag har fortfarande inte bestämt mig om jag ska tala om att jag har en kronisk sjukdom som kan ställa till det lite ibland. Är jag skyldig att göra det? Hur ska man göra när man söker jobb? Berätta eller inte berätta... Det är ju en risk. Och jag vill inte ljuga om jag får frågan om det finns något hinder för mig eller något de bör veta. Å andra sidan är det viktigt för mig att personer i min omgivning som jag ska tillbringa så mycket tid med vet lite om det, för att skapa en förståelse. Men jag vill kunna vara privat. What to do? Vad skulle ni göra? Hur tänker ni?