10/25/2012

Glädje och tacksamhet

Tack till er alla som har varit inne och läst på min blogg och hört av er! Ett stort tack till min älskade, modiga, bästaste syster och till Elaine Eksvärd för att du tog dig tid att läsa min systers mail och publicera det på din sida (HÄR). Jag är oändligt tacksam! Jag hoppas att många fler nu vet vad endometrios är och att det har hjälp eller kommer att hjälpa någon annan. Hör gärna av er om ni har frågor eller kommentarer! Ni kan även kontakta Endometriosföreningen.

För att svara på några av era frågor:
- Nej, jag kan inte se vem eller hur många som prenumererar på min blogg, det är helt anonymt.
- Jag skriver sällan om endometrios och sex för att det är för mig väldigt privat och eftersom jag har familj och nära vänner som läser här så väljer jag att hålla sådant för mig själv.
- Har din dotter svår menstruationssmärtor och kräks behöver inte betyda att det är endometrios, men det är en första varningssignal.
- Att ta bort livmoder och äggledare botar inte endometrios. Din kropp producerar fortfarande östrogen och håller igång endometrioset.

Tack för era frågor! Och tack för att ni tar er tid att läsa.
Kram till er alla!