10/23/2012

Ibland går det undan och ibland inte

För precis en vecka sedan hade jag tid på vårdcentralen angående samtalskontakt och idag fick jag en tid inbokad. Det var en kvinna som ringde och berättade att kuratorn på vårdcentralen är sjukskriven på obestämd tid och att någon annan ansvarig inom länet hade gått igenom patienter som stå i kö till samtalskontakt. Den personen ansåg att mitt fall var mest akut och placerade mig som nummer ett, samma person tyckte också att jag istället bör prata med en psykolog. Så onsdag om två veckor har jag tid på vårdcentralen. Det fanns en tid redan på torsdag, men jag kan inte då, plus att den samtalspersonen fanns i Jönköping så det funkar inte rent praktiskt. Så nu ska jag bara stå ut i två veckor innan jag kan bajsa ut all min frustration! Hur fan skulle jag mått utan de stämningshöjande lilla pillren? Usch jag vill inte veta alltså. Samma vecka som det besöket, fast på måndagen, har jag tid på sjukhuset så då vet jag mer hur det blir med medicinen också. För min del känns det i alla fall inte bra. Och den där lilla broskknölen på foten jag berättade om i somras är kvar. Nu har den börjat pulsera och blivit lite större. Jag blir galen alltså! Ska ringa vårdcentralen imorgon och kolla hur det går med min tid.

Jag har inte varit hemma i veckan eller helgen och känner mig helt jävla slut så jag har inte orkat skriva här. Jag var hos hjärtat i helgen och där har jag vilat som bara den alltså. Han har jobbat hela helgen och jag har bara slappat. Skönt liv jag har då! Det känns som att min kropp rör sig automatiskt, jag tänker inte så mycket jag bara gör. Jag vet inte riktigt vart jag är i tankarna, men inte närvarande i alla fall.

Idag när jag kom hem sov jag i en timme och sedan tog jag en lång, varm dusch. Jag har slängt en del grejer som var gammalt från kylskåpet så nu är det nästan tomt. Jag kunde inte äta lunch idag för att jag är förstoppad och bara mår illa. Jag åt precis en smörgås men jag har inte kunnat gå på toaletten än. Det känns inte så bra faktiskt. Jag måste komma iväg på toa snart!

Nästa vecka börjar jag min praktik. Förhoppningsvis hinner jag skriva lite innan dess.