10/07/2012

Vistelsen på Ryhov

Tänkte visa er hur jag hade det på Ryhov. Jag är nöjd med omhändertagandet, jag fick läkarhjälp snabbt när jag kom, behövde inte vänta länge på morfin och jag fick hjälp när jag kräktes. De var snabba med att sätta in dropp och syrgas så jag har haft näringsintaget under kontroll, likaså andningen. Jag tror att jag har kräkts så mycket för att jag kom in med tom mage på onsdagen och fick morfin på en gång, sedan blev det en ond cirkel. Min lilla mage är kräsen med sådant och skickar gärna tillbaka allt jag sväljer. På fredagseftermiddagen kunde jag äntligen äta och behålla maten. Jag blev jättepigg och kände mig bättre redan efter några timmar. Smärtan var under kontroll och jag kunde äta igen. Så jag bad om att få bli utskriven och vid åtta på kvällen gick jag därifrån. Jag hatar sjukhus och så fort jag känner mig bättre vill jag hem och klara mig själv. Det finns andra som behöver min säng mer än mig. Jag blöder inte längre men är matt och har ont. På tisdag har jag uppföljning på telefon med min läkare i Stockholm. Vi får se då om jag ska avbryta behandlingen eller fortsätta. Jag mår piss i kroppen i alla fall. Men trots det är humöret bra. Det måste vara den "stämningshöjande" medicinen jag får som gör susen... :) I helgen har syster, pappa och hjärtat hälsat på. Igår tog jag och syster en långpromenad bland höstlöven på Grännaberget. Det var riktigt fint :)
Här kommer ett lass med bilder!

När jag kom fick jag morfin och lite senare Jansons med köttbullar och ägg. Lite konstigt faktiskt. 

Soluppgång över Jönköping. 



Det blev en liten översvämning när nålen kom snett...


Mitt bekväma rum.

TV:n var på två minuter. Varför är det så jobbigt med ljud och bild när man är sjuk? Jag vill bara ha det tyst och blunda.