10/05/2012

Testar kvalitén på Ryhov

I onsdags fick jag skjuts till Ryhov, länssjukhuset i Jönköping. Jag gick till akuten där jag fick information om att jag skulle gå upp till kvinnoavdelningen. Men jag hade ringt dit innan och de sa att de var fullbokade och att jag skulle gå till akuten. Men det visade sig att det inte fanns någon gynekolog på akuten innan 16:30. Då var klockan snart tre. Tjejen i kassan tittade på mig och sa tyvärr, sedan stängde hon luckan. Idiot!! 

Jag åkte rullstol upp till kvinnomottagningen och där fick jag träffa en läkare ganska snabbt. Jag blev undersökt och sedan inlagd. Sedan igår har jag blött lite, det är förmodligen en slemhinna som har lossnat och blodat ut i buken. Läkaren trodde det hade att göra med övergångsperioden i nya medicinen. Jag har haft näringsdropp nästan sedan jag kom, sovit med syrgas och spytt som fan vid minsta vätska eller tugga mat. Imorse spydde jag galla när jag vaknade så jag fick dropp igen, den jag hade innan tog slut under natten och jag fick aldrig någon ny. Ett par vänner har varit förbi och pappa också, han stannade en stund här på väg till Gbg. Personalen här är jättegulliga.

Nu har jag i alla fall fått i mig lite mat, det har stannat i magen. Jag har fått duscha ordentligt och känner mig fräschare nu. Dricker lite te och har ätit en banan. Värken börjar släppa och jag känner mig piggare. Tänkte kolla lite på TV eller titta i en tidning.

Mitt rum ligger högt upp och två morgnar i rad har jag sett soluppgången. Det är så vackert!