11/26/2012

Pepp, pepparkakor och massage

Vackert i Gränna.
Hej på er,
jag vet att jag inte har skrivit på en hel vecka. Det har inte blivit av bara, jag har varit totalt utslagen och trött. Jag har inte orkat tänka på allt helt enkelt. Efter röntgen förra veckan hade jag ju tid hos psykologen på vårdcentralen. När jag satt i väntrummet hörde jag en låt spelas i högtalarna och jag kunde inte låta bli att känna mig glad och full av energi. Låten fick mig på så bra, mysigt humör. Så jag gick fram till CD-spelaren och tog ut skivan. Absolute Relax, CD 3 spår 1 Vangelis - Conquest of paradise. Lyssna på den längs ner i inlägget!

Min promenadgata på Visingsö.

I torsdags tog jag förmiddagsbussen till hjärtat och senare på eftermiddagen blev jag överraskad med en timmes behandling hos kiropraktorn runt hörnet. Så gulligt :) Det knakade till precis överallt. Mitt bäcken var snett, över två cm, så han fixade till det. Nu är båda benen och armarna i balans! Jag var vaken hela natten mellan torsdag och fredag, jag kunde inte sova. Det kändes konstigt, jag var pigg och rastlös. Så, strax innan hjärtat och hans bror skulle upp till jobbet fixade jag frukost och dukade fram. Sedan somnade jag och sov i ca tre timmar. På dagen softade jag mest, promenerade lite, pysslade med en adventsljusstake och på kvällen fixade vi tacos till middag. När vi vaknade i lördags bakade vi pepparkakor och senare på kvällen såg vi på Shutter island som gick på fyran. Den är riktigt bra, men inte lika spännande som första gången jag såg den. Jag har haft en lugn och trevlig helg :)

Min promenadgatan en vecka efter den tidigare bilden.
Igår tog jag tåget till Stockholm och nu är jag här. Vi åt middag allihopa igår, storfamiljen. Det var trevligt, men jag var så himla trött. Jag orkar inte riktigt med som förut. Så jag tänkte att jag skulle vila lite i sängen, men jag somnade och vaknade med kläder på och inga sängkläder hade jag fixat. Jag däckade rakt på sängen och sov tolv timmar! Idag har jag varit i stan för min andra behandling på Vedanam. Det var bra, nu känner jag mig piggare igen! Han är så trevlig och snäll han som har det stället, innan jag gick fick jag ett presentkort på en behandling. Fantastiskt generöst, tack! Fick även tips  att dricka kokt vatten med en liten nypa salt varje morgon, det ska hjälpa kroppen att rensa ut gifter och toxiner, jag får ju i mig så mycket sådant med alla mediciner. Så det ligger på mitt dagsschema från och med imorgon.

Imorgon ska jag till tandläkaren och sedan får jag se vad jag orkar med. På onsdag blir det i alla fall bio,  sista delen av Twilight så klart! :)