4/13/2013

Visit till Skövde sjukhus!

Igår åkte jag till Skövde för att hälsa på familjen och fira mormor som idag fyller hela 80 år. Igår hade jag ont hela dagen och fick totalt i mig sex Citodon och tre Ipren. Jag har typ haft mens sedan ett par dagar och igårkväll och inatt kom det mycket blod. Jättekonstigt eftersom jag ska vara blödningsfri.

Imorse kunde jag inte kissa så på förmiddagen någon gång bestämde jag att det var bäst att åka till sjukhuset. Mamma och jag åkte iväg. Väl framme blev jag tömd på 1000 ml urin (!!) och sedan fick jag en spruta morfin intravenöst. Ytterligare en stund senare kunde jag kissa själv och undersökningen visade inga cystor, lite bukvätska bara. Gynekologen var trevlig och duktig. De sjuksköterskor jag träffade var alla trevliga och snälla. Efter undersökningen åkte vi tillbaka hem, kan jag inte kissa är det bara att åka in igen. Jag tror att vi var borta ungefär fyra/fem timmar. Rutin är att de tömmer urinblåsan vid 250 ml, så jag ska absolut inte vänta för länge.

Nu är jag helt trött och slö. Mormor och morfar är här men jag orkar inte ens vara social. Jag är jättetrött. Men jag mår bättre och jag känner mig glad att det gick så bra idag!