5/04/2013

Intervjudags och ryggundersökning

Om en liten stund beger sig min syster och jag in till söder i Stockholm för att bli intervjuade till en informationsfilm om endometrios. Det känns kul att ha blivit tillfrågad, och det ska verkligen bli spännande att få vara en del av projektet. Hoppas att ni kan se den sedan!

Allmänt då. De senaste dagarna har jag varit lite piggare när jag är vaken faktiskt! Jag är fortfarande trött som en liten griskulting när jag har varit aktiv ett tag, så jag har sovit några timmar på dagarna.
På måndag 7:30 har jag tid för att kolla upp ryggen. Jag har svinont på och mellan två kotor mitt på ryggen, och är rädd att det ska vara en biverkning av Zoladex, t.ex. något med ryggmärgen eller rygglederna. Snart vet jag mer! Tidig natt i flera dagar i rad nu har jag vaknat av led- och skelettsmärta och har tagit ett par värktabletter för att kunna sova. Jag hoppas att detta är något som med tiden blir bättre. Annars så känner jag mig faktiskt lite gladare än förra veckan :) Jag har varit ute i solen, sommarjobb är fixat och inom några veckor får jag sällskap hemma av en liten kattunge. Jag ser fram emot det!

Nu är det dags för medicinering och lite påklädning. Sedan dags för stan och intervju. Wish me luck!