5/06/2013

Artralgi och dagens konditionspass

Idag har jag fått övningar av sjukgymnasten för min värk mellan kotorna. Sedan pratade jag med läkaren som misstänkte artralgi, ledsmärta, på grund av att jag har ont lite överallt. Det är en vanlig, men jobbig biverkning av Zoladex. Vi kom överens om att jag ska ringa till min läkare i Stockholm och höra hur vi ska göra. Det är inte skönt att vakna av att det känns som om att armarna ska vridas av. Jag tror att ryggövningarna kommer att hjälpa mot kotorna, jag är mer orolig för ledvärken.

Idag har jag varit duktig. Efter mötet med sjukgymnasten gick jag hem tog jag en promenad och sedan åkte jag till skolan. När jag kom hem satt jag i solen en timme och vilade. Jag har börjat med proteinshake och dessutom va jag ute i solen och joggade idag! Hela tjugo minuter, sedan gick jag snabbt, stretchade och gjorde ryggövningarna. Jag känner mig jätteduktig och bra! Hoppas att det håller i sig bara :) Hihi :)

Igår reste jag från Stockholm till Gränna. Jag glömde kvar min lilla necessär men min medicindosett, smärtstillande och en del butikskort, mitt frikort i vården och mitt busskort. Så klantigt!! Har ringt hittegodsavdelningen flera gånger idag, men inget har registrerats än. Hoppas de har bättre nyheter till mig imorgon.