6/26/2013

Hej hej

Nu är det sommar, så jag hoppas att ni njuter för fullt!
Jag har varit riktigt dålig på att skriva här, av olika anledningar som jag ska försöka berätta för er.
Dels har jag varit bortrest en vecka, det var riktigt härligt. Jag hade det jättebra med sol, bad, god mat och roligt sällskap bestående av en fantastisk vän! När jag kom hem började jag arbeta dagen efter och sedan har det varit midsommar. Jag har inte haft så långa arbetsdagar, men när jag har kommit hem har jag oftast varit väldigt trött, eller så har jag haft något för mig.

Jag håller på att trappa ner på Venlafaxin nu och det tycker jag går hyfsat bra. Nu, och får en månad sedan, har jag en blödning som jag inte ska ha. När jag ringer till endocentret och vill ha en telefontid så  är det fullt. Varje gång. Jag vet inte om jag blöder för att det är en slemhinna som har lossnat, eller om det är något annat. Men jag har lite ont, en dov smärta som jag inte brukar ha. Annars så mår jag jättebra med Zoladexsprutan. Bäst hittills!! :) Det känns helt underbart, som att få en stor del av min kropp tillbaka.

Jag känner mig rätt så stabil fysiskt nu. Det är bara träningen som ska komma igång. Psykiskt är det okej, jag känner mig ofta ensam och nedstämd, men så är känns det ju ibland i livet. Men det är lite jobbigt. Jag tror att det är medicinerna som tramsar sig och håller på.

Det är skönt att det är sommar, sol och dagar med arbete. Men jag längtar tillbaka till vardagsrutiner och att träffa andra människor i skolan och så. Det är lätt att känna sig ensam i en liten stad där man inte känner någon. Men det kanske bli ändring på det snart, jag har lite planer på att flytta till Jönköping.

Under sommaren har jag ingen samtalskontakt, men jag har träffat kuratorn två gånger hittills. Hon verkar ganska vettig, jag hoppas att det blir bra.

Jag lovar att skärpa mig, snart hörs vi igen!!