7/10/2013

Inskriven

Tjenare på er!

Jaja, jag försökte i alla fall. Blev inrullad på avdelningen för ca 30 minuter sedan. Kom hit vid tolv och blev inskriven på en gång. Jag ringde innan jag åkte, så de visste att jag var på väg in. Min buk är svullen som en vattenmelon och från 06:00 ska jag vara fastande ifall de får för sig att operera lite. Men jag tror inte det blir så, det är bara för säkerhetsskull. 

När jag var nere på akutmottagningen så hann jag filosofera lite. En undersköterska satte en ID-band på mig och så sa hon "Sjuksyster kommer alldeles strax med morfin till dig." Hur länge tycket ni att alldeles strax är? Jag tänker att tiden förkortas mellan snart, strax och alldeles strax. Det tog 25 minuter, inte direkt så jag tolkar alldeles strax på en akutmottagning. Jag tänkte 5- max 10 minuter. Förstå vad besvärligt om hon hade sagt "snart" istället. Säkert en timme!!

I alla fall. Nu har jag fått rejält med morfin. Har lite ont, inte trött. Men ska försöka sova. 

Godnatt!