8/16/2013

Det som var, och det som skall ske

Godmorgon friends!
Urinvägsinfektionen märker jag bara lite av nu. Värre är det med magen, har inte tömt den på flera dagar nu. Det går liksom inte. Har mina laxerande hjälpmedel hemma, är i Stockholm nu och glömde ta med dem. Jag hoppas på att det går bra ändå!

I måndags hade jag tid hos min nya samatalskontakt i Huskvarna. Det kändes jobbigt efteråt. Jag kände mig nere och orkeslös resten av dagen. På morgonen hade jag läst igenom mina journalanteckningar från sist jag låg inte. Jag hade inte insett hur dåligt jag mådde, utan att må dåligt, och såhär i efterhand är jag glad att jag blev inlagd och fick hjälp så fort. Nu väntar jag på tid för KBT, det är flera månaders kö, så under tiden ska jag ha kvar samtalskontakten och föröka gå dit minst varannan vecka. Helst varje vecka, men det beror på liter hur jag hinner med skolan och så.

I tisdags var jag på Liseberg, jag hade jätteroligt! Har ni åkt Balder? Gör det, den är helt insane!! Mina favoriter är Flumride och Lisebergsbanan. Det gick bra att åka några timmar, men sedan var jag helt slut. Det blev lite för mycket än vad jag orkade. Jag hade himla roligt, så det gör absolut ingenting. Men det vore bättre om jag hade mer ork.

I onsdags tog jag spruta, det gick bra. Sjuksköterskan gick till ett annat rum och läste instruktionerna i bipacksedeln och förberedde sig. Jag hade påpekat sist jag ringde och bokade tid att jag blir så nervös och orolig när sjuksköterskan blir stressad över att hon inte vet hur hon ska ge sprutan. Jag är glad att de tog mitt önskemål på allvar! Det bidrog till att jag inte kände mig ett dugg nervös eller orolig när det var dags. En säker och trygg sjuksköterska ger en lugn och trygg patient!

Nästa vecka ska jag ringa min läkare i Stockholm och höra hur det blir med uppehåll. Jag antar att jag måste göra en ny bentäthetsmätning snart och det innebär att jag måste hoppa över sprutan en eller två månader minst. Inget jag direkt ser fram emot... Tur är väl det att jag har en del smärtisar hemma som jag förhoppningsvis kommer att överleva på :) Igår köpte jag en ny förpackning med kalcium på hälsokosten, jag har slarvat alldeles förmycket med det.

På måndag börjar skolan igen, jag ser fram emot det faktiskt. Jag behöver fasta rutiner och den här sommaren har varit lite för osocial för min del. Så att träffa klassen och umgås en massa ska bli skojigt!

Håll tummarna för att det blir fint väder imorgon, för då kan jag åka till Skansen och klappa getterna!