9/12/2013

Att prata om endometrios

Hej på er!
Idag har jag delat med mig om mig själv och mitt liv med endometrios. Jag pratade om det för min klass, det var inte planerat att det skulle bli så personligt. Min plan var att prata om endometrios med hjälp av en power point, men jag hade inte datorn med mig så det blev att jag pratade om min historia om sjukdomen. Det är inte jobbigt att prata om det fysiska, utan det är den psykiska resan som är känslig att prata om. Den resan jag har gjort i mig själv, med mig själv, har varit oundviklig. Jag har lärt mig så mycket, och resan är inte över än. Det blev känsloladdat, men det kändes bra. 

Igår hade jag min första KBT-tid. Det kändes bra. Hon som jag går till slutar om tre månader så jag måste tänka på om jag vill starta en process med henne eller vänta tills jag kan gå hos någon annan. Jag fick i alla fall lite läxor. Jag ska skriva hur jag mår i två dagar, en gång i timmen. Idag och på söndag. Jag har glömt att göra det varje timme, men jag ska försöka minnas. Min andra läxa var att köpa blommor till mig själv idag. Det har jag gjort, visst är de fina! :)

Efter skolan hade jag tid att ta min spruta. Jag kände mig orolig och lite sprattlig innan. Sprutan är inte något jag vill ta, för jag vet vad det gör med min kropp. Men det är ju viktigt att jag tar den, så det är okej. Margaretha hette hon som jag mig den idag. Hon var jättesnäll och gjorde ett bra jobb. Det kändes riktigt tryggt och bra!

Hade även telefontid med min läkare på endometriosteamet idag. Vi kom överens om att jag ska fortsätta med Zoladex ett år till, och så bokade vi in en tid för undersökning i november.

Nu är det äntligen helg, hoppas att ni har det trevligt!