12/15/2014

Min lilla mage

Då har jag varit hos barnmorskan. Imorgon ringer jag jobbet och sjukskriver mig resten av veckan. Jag är så galet utmattad av smärta och lös mage. På måndag nästa vecka har jag läkartid hos gyn i Värnamo och förhoppningsvis hittar de något sätt att hjälpa mig med smärtan.

Eftersom jag haft det så struligt med dålig mage i tre månader nu så har jag gått ner i vikt sedan sist jag var på kontroll. Det är inte så bra, men det blir ju så när allt bara åker rakt igenom. Jag dricker mer än en kamel, så uttorkad var jag tack och lov inte. På torsdag har jag en ny tid på vårdcentralen så de kan hjälpa mig med lösa magen. Jag var där i början av månaden och tog en massa blodprov som såg bra ut allihopa, förutom lätt förhöjt värde av leukocyter (vad det nu än är?). 

Vad jag vill nu är att slippa smärtan så gott det går så jag blir lite piggare, och också få hjälp med min lösa mage. Vissa dagar går jag på toa tre gånger och andra dagar typ åtta gånger. Jag har börjat smörja in ändhålet med mandelolja för det blir så ömt. Resten får vara! Jag vet att det hör till graviditet att vara torr i näsa och ögon. Jag bryr mig inte om näsblodet och vageln. Bara jag får vara någorlunda smärtfri och kunna äta utan problem.