5/26/2015

Kris

Ekonomisk kris. 
Nu har jag ansökt om föräldrapenning. Hur fan vi ska leva efter att hyra, mat, lån och räkningar är betalt är ett mysterium? Plus minus noll. Hur gör alla andra? Vi har en hög hyra. Samma belopp som min föräldrapenning. Det svider. Riktig sveda.

Så fort bebis är här får bilen stå hemma. Vi får lov att spara det lilla som blir över till bebis höst- och vinterkläder. Sälja sådant av värde som vi inte använder. Det blir kommunalt till jobbet och jag får stanna hemma om dagarna. Bara vi och katterna har mat i magen. Men inte kommer vi handla så fin mat som vi kan äta nu. Vi får ha en ekologisk paus. Vad är knepet, hur gör man? Hur fan får folk ihop det? Måste vi flytta? Sälja bilen?

Jag hatar pengar. Få saker ger mig så mycket ångest som dålig ekonomi. Jag är så sjukt stressad.