5/22/2015

Ooohkej

Nu har jag semester! I fem nätter i rad har jag vaknat av ett par galet starka sammandragningar och sedan somnat om, en eller två per natt. Samtidigt har jag blivit lös i magen och det ilar och drar i min vänstra äggstock (trasslet). Betyder det att kroppen förbereder sig inför en förlossning eller har jag åkt på något? Va, va, va? Om en vecka ska vi till mödravårdscentralen, ska fråga då tänker jag. 

Idag är det 26 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum. Jag börjar bli väldigt pirrig, ängslig, upprymd, förväntansfull och orolig inför förlossningen. Massa olika känslor på en gång. Min största oro är att jag ska drabbas av panik och tappa kontrollen. Jag vill ju föda utan bedövning och smärtstillande, och för att göra det behöver jag andas rätt och fokusera på min mind control. Pallar jag det om det blir en långdragen förlossning? 
Jag försöker föreställa mig när bebis har kommit ut, första ljudet, känslan att hålla om och titta på bebisen. Vem är du lik? Vilka drag har du fått av vem? Är du frisk? Herregud. Längtar så oerhört mycket!