7/08/2012

Dag 4 på KS



För er som inte vet. På den här avdelningen har man på sig sina egna kläder. Det finns sjukhuskläder att låna att sova i eller om man inte har ombyte med sig. Jag har mina egna linnen och långärmade tröjor, men har sjukhusmjukisarna på mig. Jag sover i en vit, mjuk rock. De flesta patienterna har jeans och tröja eller mjukisdress på sig. Personalen har arbetskläder. Idag har jag bett om något för min mage. Nu har jag varit förstoppad i fem dagar och känner mig lite orolig över det. Jag har inte särskilt ont i magen, men jag vet smärtan som väntar när jag väl kan gå på toaletten... 





Jag har vaknat fyra gånger under natten men sedan somnat om. Jag gick upp halv nio och åt frukost, sedan tog jag en dusch. Frukosten har stannat i magen. Det känns bra. Har bara lite huvudvärk. Kanske är det vädret också? Det är kvavt och har regnat under natten. I sällskapsrummet finns det en tv, massa sittmöbler och ett stort akvarium med en massa fiskar i. Men de är bara gråa. Inte en ända hittaNemo finns det. Jag har försökt att rita av några. Man kan måla med vattenfärger också. Men jag vill inte ha några färger just nu. Jag börjar förstå att jag är deprimerad nu. Det är ok. Det kan bara bli bättre sägs det. Familjen ska komma och hälsa på efter lunch. Jag tänkte kanske ta mig ut från avdelningen då ner till kafeterian. Jag får se om jag orkar det då. Har lite ont idag. Men skulle vilja ha frisk luft faktiskt. Ha en fin söndag allihopa! ❤