7/16/2012

Hemma!

Jag gick upp strax efter nio, efter att ha snoozat sedan åtta. Jag är världens morgontröttaste! Tryckte i mig en macka och svalde några klungar kaffe med mjölk. Borstade tänderna snabbt och hoppade in i bilen, klockan var 09:36. Vi hinner! Prick en minut i tio trycker jag på ringklockan till avdelningen. Så fort jag satte min fot där kändes det fel. Vad gör jag här? Varför ska jag sitta inlåst här i flera dagar till? Aldrig i livet, jag ska hem! Jag gick en runda och hälsade på de andra och satt och snackade lite. Plötsligt var klockan halv tolv och dags för lunch. Jag fick köttbullar den här dagen med. Tror att jag aldrig har ätit köttbullar och järpar så ofta som den senaste veckan. Det smakar precis likadant. Efter lunchen hade jag bestämt mig. Jag skulle hem! Men eftersom jag hade läkarmöte inbokat först imorgon så skulle det bli lite krångligt. De kanske kunde fix in en tid. Jag gick och bytte om, packade mina saker som jag hade packat upp och satte mig i en fåtölj utanför expeditionen och väntade. Strax före halv tre kom det två läkare. Vi hade ett kort möte och jag förklarade att jag kände mig bättre och vila vara hemma nu. Jag upplevde inte mig som ett akutfall längre och att jag också faktiskt känner mig lite gladare. Så jag blev utskriven och har fått mina nya mediciner på recept. Sen sa jag hejdå till några på avdelningen, steg ut från den låsta dörren - för alltid hoppas jag- och ringde hem. Och nu är jag nyduschad och sitter hemma i sängen.Solen skiner in genom fönstret och gör det varmt och skönt. Vi ska gå ut och äta ikväll, hela familjen. Det ska bli lite mysigt.

Inom mig mår jag lite bättre. Det känns som om att det får vara nog nu! Jag kommer att må sämre i perioder, ha ont, möta begränsningar. So what? Det finns massor av annat jag kan göra istället! Jag säger så nu, och det är verkligen lättare sagt än gjort. Men jag försöker, jag ska göra mitt bästa. Tänkte beställa lite pysselsaker jag kan fippla med hemma de dagar jag har svårt att gå eller behöver stimulans. Kanske göra egna vykort? Jag önskar jag kunde sticka eller virka, men jag har börjat med det och sedan tröttnat så många gånger att jag tappat räkningen. Nu ska jag försöka hinna till apoteket innan det stänger! Ha en fin måndag ❤
Såhär såg maten ut igår. En riktigt stor paella!