9/17/2012

En lat måndag

Det blev ingen vandring för mig idag. Jag mådde inte så bra när jag vaknade, men gick upp och mötte upp några klasskamrater nere vid hamnen. Det var inte så många där, en del var sjuka. Så då bestämde jag mig att om några var hemma för att de var trötta och lite snoriga så kunde jag stanna hemma och vila jag med.
Jag låg i sängen ett par timmar till när jag kom hem, sedan gick jag upp och iväg för att titta på en lägenhet. En liten rymlig etta med skitfula tapeter och bruna köksluckor. Usch!! Inget trägolv, utan det var en ljus plastmatta. Jag ryser. Badrummet var helt okej. Jag ska ringa imorgon och höra om de eller jag kan tapetsera om eller nått. Lägenheten var bra i utrymme men inte alls i min smak, och dessutom var den lite mörk. Men, det är bättre än inget och jag har ju i och för sig ingen brådska. Vi får se helt enkelt. Sedan gick jag hem och vilade igen och efter det gick jag en liten promenad. När jag kom hem lagade jag middag. Idag har jag varit mycket piggare och mått bättre än i helgen, jag är glad att jag stannade hemma och vilade.

Igår satte jag upp en lapp på Konsum om att jag söker lägenhet och idag ringde det en man. Jag ska kolla på den imorgon, det är en övervåning i en villa. Rum, badrum och dusch men med delat kök. Det är lite tråkigt, men det skadar ju inte att titta. Vet inte priset än heller, det avgör ganska så mycket.

Det ska bli kul att vara i skolan imorgon och träffa lite folk. Det är så tyst här i min lilla lya. Tänk att jag längtar efter skolan :)