9/16/2012

Ett dygns berg-och-dal-bana

Konstig dag alltså. Jag vaknade vid åtta av att en granne tvättade sin bil med en högtyckstvätt, schysst liksom. Mamma fyller år idag så vi pratade lite i telefon och sedan åt jag frukost. Jag kände mig lika gammal och trasig som Vasaskeppet, helt sliten. Jag tittade ut genom fönstret och såg att solen sken, det blåste lite. Jag klädde på mig och promenerade till affären, där fyllde jag min ryggsäck med ost, fisk och lite frukt. Det tog över en timme att gå sakta, handla och gå tillbaka.

När jag kom hem vilade jag ett par timmar i sängen, det snurrade i hela kroppen. Sedan har jag inte susning om vad som hände. Faktiskt totalt överraskande. Jag passade på att tvätta lite, fixade matsäck till imorgon och lagade en stor wook med lax som blev till fem matlådor. Jag åt bönsallad med ägg till lunch, tittade på en dokumentär om livstidsdömda i USA och sedan bakade jag en kladdkaka. Hello? Sen tittade jag på En gång i Phuket och fikade. Filmen var jätterolig! Det finns två svenska filmer jag tycker är roliga, det är den och Tomten är far till alla barnen. I övrigt skäms jag alltid när jag tittar på svensk film, det är så teatraliskt.

Nu är jag helt slut igen. Fattar inte liksom. Det känns som att jag har en åker i halsen, torr och med klumpar. Det går upp och så går det ner med energin. Jag har en smärta som är koncentrerad på vänster om buken. Har pratat med vårdguiden och har förmodligen en övergångsreaktion även fast jag inte borde ha det eftersom jag redan är i klimakteriet. Men det är ju en ny medicin.

Fick ena bilden nu, som fotades här om dagen. Den är grym och har ett vackert ljus. Jag ska visa er den senare. Nu tänker jag gosa ner mig i sängen.