9/18/2012

Grännas nattuggla

Suck alltså... Jag kan inte somna och jag är klarvaken. Om jag tar en insomningstablett nu innebär det att jag kommer må som en toppfylld säl när jag vaknar och det kommer att vara omöjligt att vakna och ta mig ur sängen. Sömntabletterna är bra, men det funkar inte riktigt när man ska upp tidigt dagen efter, de sitter i så länge och jag vaknar sällan när alarmet ringer. Här om natten när jag inte kunde sova så beställde jag kurslitteratur. Det är sådant man har tid med på natten som man inte hinner eller kommer ihåg på dagen. Jag gör ganska många ärenden på natten alltså. Betalar räkningar, letar lägenheter, letar praktikplats, bokar tåg- eller bussresor, fönstershoppar, läser olika artiklar etc. Det är detta jäkla tricksandet med hormoner som gör att man blir sömnlös. Och tar jag ett sömnmedel, även en mild sort så rubbar det mig totalt. Funkar bara på helger. Då försöker jag passa på och ta igen den sömnen jag inte får i veckorna.

Sov gott :)