11/07/2012

ACT-behandling

Idag har jag varit iväg på praktik. Jag gick lite tidigare eftersom jag hade tid med psykologen på eftermiddagen. Vi kom överrens om att prova något som heter ACT, acceptance and commitment therapy. Det är en KBT-metod. Jag gillar aldrig första gången man pratar med någon, jag tycker det är jobbigt att öppna mig för någon jag inte känner på en timme. Det känns lite drygt och segt. Men han verkade bra, så på min andra tid om två veckor ska vi börja med ACT. Ni kan läsa om vad det är här - ACT.

Nu har jag precis tagit ut mitt fröbröd ur ugnen och väntar på att det ska svalna. Jag hoppas att det blev gott! Testa ni med :)
1 dl av vardera: solrosfrön, linfrön, oskalade sesamfrön och pumpafrön
2 dl majsmjöl
2 dl vatten
1/2 dl olivolja
lite flingsalt om du vill
Blanda och bred ut på en plåt med bakplåtspapper. In i ugnen på 225'C i ca 15 min. Ta ut, skär i så stora bitar du vill ha och låt svalna. Muuuuuumssss