11/08/2012

Snart dags för Pamorelinspruta

Idag har jag varit och tränat på sjukgymnastiken. Jag var så trött, men jag orkade 40 minuter i alla fall. Jag cyklade dit och hem. På måndag nästa vecka fick jag en ny tid. Efter träningen gick jag till apoteket och hämtade ut mitt nya recept som jag beställde i måndags. Min nya spruta heter Pamorelin och innehåller triptorelin. Den ska reglera nivån av könshormoner och det står faktiskt i den att den är för bland annat endometrios, och prostatacancer. Wow! Den kanske funkar? Svindyrt blev det i alla fall, över två tusen. Nu har jag hundra kronor kvar till frikort. Mitt förra frikort gick ut förra månaden så det var bara att betala, hälften har i alla fall pappa hjälpt till med så det var faktiskt tur. Pamorelin i Fass.

Sprutan ska in till muskeln, sätesmuskeln tror jag, och det känns ju bara förjävligt. Den är ju jättelång! 3 cm!! Vafan!! Imorgon kl 9 händer det och 13:45 är det tänkt att jag ska gå på praktiken fram till 23:00 på söndag. Vad gör jag om jag får förstahandsbiverkningar som förra gången? Ååååååhhhh
Ingen bilkörning blir det i alla fall med Pamorelin :( Och tänkt om jag går upp en massa i vikt. Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!


Nu tänkte jag orka med en promenad och sedan ska jag göra jordärtskockssoppa!