12/13/2012

Dag 6 på sjukhuset. Morfinplåster på gång!

Goddagens,
här får ni senaste nytt från sjukhuset!


Ingen hemgång idag och tveksamt om det blir imorgon. Min favoritläkare här på Ryhov, som är lite insatt i sjukdomen, kom precis förbi och pratade med mig. Han är bra han! Smärtläkare ska kontaktas igen och eventuellt ska de sätta in morfinplåster åt mig i stället för tabletterna. Detta för att ha en jämnare balans i smärtan än att det går upp och ner som det gör nu. Jag ser fram emot att prova det! :) Det låter som något för mig.

Jag vet att några andra tjejer har testat sånt men jag vet inte hur det har gått för dem. Men morfinplåster har ju funnits länge och används flitigt inom andra sjukdomar så det är inte värsta grejen. Som en del andra faktiskt gjort det till! Jag kan bli tokig när andra tjejer ska prova något för t.ex. sin smärta och får för sig att det är något speciellt med det. Blåser upp det som om det vore en jävla pina att testa ett plåster, eller hålla på att förutse och fantisera en massa in public och vara väldigt odiskreta. "Tyck synd om mig."  Give me a break! Ni vill bara ha uppmärksamhet. Skäms på er! Å andra sidan har var och en rätt att göra vad de vill för att må bra och hävda sig. Så jag ska inte lägga mig i mer. Slut.

Idag har jag duschat länge och fått nya sängkläder. Jag åt lite broccoli till lunch och nu ligger jag i sängen. Aptiten smyger sig på lite nu. Undrar vad det blir till middag... :)