1/12/2013

Flytt, bentäthetsmätning och eko i vardagsrummet

Nu är jag klar med flytten och har packat upp en hel del. Men det är mycket kvar. En del lådor ska upp på förrådet och jag har ett helt tomt vardagsrum. Det saknas taklampa, soffa och inredning. Dessutom har jag bara en stol och det går ju inte!

I måndags påbörjade jag en penicillinkur för urinvägsinfektion och igår tog jag den sista tabletten. Så nu håller jag tummarna för att det är över helt.

Det känns som om jag har tränat i tre dagar med allt flyttande. Igår var jag helt slut och jag känner hur det börjar bulta i buken. Jag hade lite svårt att somna först för att det gjorde ont men tillslut däckade jag. Det har varit lite för mycket på kort tid, men jag har lite bråttom med att få allt klart så jag får väl skylla mig själv. Nästa helg ska vardagsrummet målas vitt så där kan jag inte börja göra något i alla fall. Men i veckan skulle jag vilja hinna fixa soffa, stolar, byrå, växter och kanske ett par hyllor. Jag får se hur jag löser det, vem jag ska muta denna gång för att hjälpa mig...

I veckan fick jag en kallelse till sjukhuset i Jönköping för att göra ett bentäthetsmätning (benskörhet). Den 30 januari har jag tid. Jag vet inte när man får svar, men jag tror att man får det ganska direkt. Man ligger på en brits och så är det en röntgenmaskin som rör sig fram och tillbaka över kroppen och kollar skelettet. Ju lägre bentäthet man har desto större risk för benbrott. Undersökningen tar ca 20 minuter och det gör inte ett dugg ont. Så det ska ju inte bli så farligt :)

Nu ska jag titta på en bra film. Imorgon väntar plugg städning! Jag ska försöka få upp löpbandet också så att jag kan jogga lite :)

Sov gott mina små kakor.