1/10/2013

Praktiken är över och jag har flyttat!

Oooppsi pooppsi!
Jag har faktiskt lite dåligt samvete för att jag inte har skrivit något här på ett tag, men jag har helt ärligt inte varit hemma och inte heller haft datorn framme. Dagen efter att jag kom till Gränna hade jag praktik i tre dagar, jag var ledig förra helgen och då var jag bortrest och sedan hade jag praktik i tre dagar till. Så min sista dag på praktiken var igår. Jag hade förra årets januarischema så jag arbetade med ett annat arbetslag. Men jag ska dit på onsdag och säga hejdå till mina handledare. Det kändes verkligen tråkigt att jag inte var med dem mina två sista pass. Jag trivdes lika dåligt som en fisk på land med det andra arbetslaget... Men det är en annan historia!

Jag har fått lite fler bilder på min julklappsönskning. Tack, tack, tack söta ni! Jag ska snart fixa ett kollage. Ska bara flytta klart och skriva min examinationsuppgift som jag flyr ifrån hela tiden.

Gissa vart jag är? I min nya lägenhet!!!! Wihiiii :) Igår fick jag hjälp med all flytta en hel del grejer plus madrassen så jag sov här natten till idag och kommer att sova här inatt också. Det känns fantastiskt! En  riktig lägenhet, mitt i Gränna. Den är stor och har en massa utrymme. Jag har ju inga möbler, så jag har en hel del plats för löpbandet och kanske annan utrustning. I helgen skulle jag vilja åka till en second handbutik och kolla efter några stolar och eventuellt en soffa om jag hittar någon som är fräsch. Jag ska inte köpa något nytt, det har jag långt ifrån råd med!

Imorgon får jag hjälp med att köra hit min säng och garderob, montera dem och sätta upp lampor. Det är så schysst!! Om jag hinner skulle jag verkligen vilja åka en snabbis till IKEA och köpa två lampor.

Igår var jag på vårdcentralen och tog min sista Enantonspruta. Jag ska ha ett uppehåll nu och väntar på remiss för provtagning av värden och sådant. Imorse hade jag tid hos psykologen. Det gick okej, jag fick låna en bok om smärta. Vi pratade mycket om skamkänslor, min oro för vad som händer när sista sprutan har gått ur kroppen - kommer jag ha ont som förut? hur kommer jag att må?- och att jag har svårt att be om hjälp. Men det har jag blivit bättre på! Nu är det mer jobbigt att jag inte vet hur jag ska kunna ge tillbaka. I alla fall, jag ska dit igen nästa vecka.

Jag bor i en lägenhet. En riktig lägenhet. Med fin, rymlig balkong. Lalalala!