3/17/2013

Hur mår min kropp efter Enanton?

Okej. Nu när jag har uppehåll med sprutorna, sista togs tog jag den 10 januari, så har det hänt lite grejer med kroppen. Först och främst är den konstanta smärtan tillbaka. Ni vet ibland när man har fått en finne i näsan, eller en blåsa i munnen? Ungefär så irriterande är det, det finns där men du kan liksom inte komma åt det. Det hugger till med jämna mellanrum och det börjar bli jobbit att sitta upp rakt för länge. Jag känner mig lite tröttare än innan, man blir trött av att ha ont. Samtidigt har äntligen min sömn förbättras. Det var ett tag sedan jag var vaken en hel natt nu, så skönt! Jag har inga värmesvallningar längre och svettas mindre. Och så har mina boobies gått tillbaka till så som de var innan :) Med Enanton försvann de ju!

I veckan hoppas jag att de ringen från sjukhuset i Stockholm så att jag vet om jag ska börja med sprutan igen. Fast jag vet inte hur jag ska göra. Ta sprutorna igen och ha alla biverkningar och dessutom inte veta hur de påverkar mig i längden, eller ha uppehåll tills jag inte står ut längre?